Fina mobilen i fisken

(Aftonbladet.se)


Mail till aftonbladet av Mr.O AkA Eva Lindén



Hej Robert!

Jag har läst din artikel om den upphittade mobilen som låg i fisken. Vilket lyckligt slut att ägaren fick tillbaka den!

Min dåvarande man var alltid upptagen med att fiska. Han kom alltid hem med fiskar och ibland några "fynd" som han hade gjort i samband med sina fisketurer. Det började med illaluktande mobiltelefoner. Första gångerna gick jag på det men sen urartade det med fler historier och påhitt. Den värsta var när han kom hem med läppstift på kragen. Han hade visst njutit på av en syltmacka då det plötsligt ryckte till i spöet.

" - Det var en riktig baddare, jag fick ta i så att axlarna snuddade kepsskärmen, hahahaha."

Till slut fick jag nog och lämnade honom. Men nu när ni som den viktigaste aktören i nyhetsbranschen kommit med denna nyheten så kanske före detta mans fiskehistorier var sanna.

Det har gått många år sen vi separerade och det kommer nog aldrig bli han å jag igen. Han fiskaren var däremot väldigt fin! Är det han till höger eller vänster på bilden?

 Med vänliga hälsningar : Eva

Ensam mamma

(Expressen.se)


Mail till Expressen av Mr.O AkA Ola Jansson



Therese Hansson

Jag har läst din artikel om "Ensama mamman Johanna Toftby" och jag är enig med han som förföljer henne.

Jag citerar din artikel.

 "Han ringer på hennes dörr på kvällarna och lämnar otäcka brev.
 - Det är så jäkla sjukt, jag är rädd för vad som kan hända, säger han."

Det har nu gått tre år sen jag sist rörde en kvinna och får väl erkänna att jag sänkt ribban aningen lågt den sista tiden. Det är verkligen finanskris i kärlekskontot hos mig. På senare tid har jag funnit mig själv i de mest underliga situationerna i jakten på kärleken. Denna situationen med ensamma mamman, Sveriges moderna motsvarighet till Romerska kärleksgudinnan Venus, får jag nog också räkna in i de senare lågvattenmärkena.

Jag måste påpeka att jag inte har kontaktat henne men jag har tänkt tanken. Detta skrämmer mig. Jag är däremot fast besluten om att jag vill ha kontakt med henne då mina andra alternativ till ett fungerande vuxenliv verkar ha passerat mig.

Du som har intervjuat henne har några bra tips till mig om hur jag ska närma mig henne?

Med vänliga hälsningar: Ola



RSS 2.0