Astrid, 102, får börja förskola

Reportage


 

Kommentar mailat till Aftonbladet av Mr. A

 

Hej Frida!


Alla vet vi att måndag morgon kan vara en av de tyngsta tidpunkterna på hela veckan.

Därför vill jag tacka dig Frida för ditt hjärtevarma reportage som fick mig att börja dagen med ett leende.


Att få se Astrid stråla av lycka med brevet i högsta hand samtidigt som solen skiner ute har gjort min arbetsdag lite lättare.


Det är artiklar som den här som gör skillnaden mellan en alldaglig tidning och en superb.


Tänkte berätta en liten anekdot som jag också har varit med om som inte skiljer sig så långt ifrån det jag nyss läst om Astrids missöde.


Jag minns att det var en dag i Maj, regnet öste ner och allt kändes grått och trist.

Jag gick ut för att hämta posten för att se om något kunde tillföra min vardag lite glädje.

Döm av min förvåning när jag ser att jag har fått ett brev ifrån My little Pony-klubben!

Efter lite efterforskning så ser jag att brevet ju inte alls var till mig utan till min grannes dotter.

Kan du tänka dig, brevbäraren har lagt brevet i helt fel postlåda!

Efter att ha berättat om mitt äventyr för släkt och vänner och många goda skratt därefter trotsade jag vädrets makter och gick ut i regnet för att lägga brevet i rätt låda.


Ett minne för livet som jag kommer ha glädje av i många år framöver.


Må väl!


/A



Svar från Aftonbladet:


Hej A

Vad kul att du gillade historien om Astrid! Ja, det är roligt när det dyker upp sådana historier mitt i allt elände som händer i världen.

mvh: Frida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0