Det är män som förstör vår miljö

Klicka här för att läsa hela reportaget i aftonbladet

Kommentar mailat till Aftonbladet av Mr. A


Hej Monica.


Läste idag din artikel om att män förstör vår miljö mer än vad kvinnor gör och jag måste bara säga att jag blev uppriktigt sagt, helt jävla vansinnig.


Jag är styrelseordförande för MRIS - Männens rätt i samhället. En nystartad organisation som tar ställning mot den diskriminering som dagligen utförs av en skara parasiter som även går under namnet feministier.

Att döma av din artikel är det inte svårt att gissa sig till att du är av tillhörande släkte.


När du skriver om rapporten att männen står för 75% av allt bilkörande så är detta inte mer än naturligt då vi alla vet att män är mycket bättre på att köra bil.

Hade det inte varit för männen så hade inte bilen varit uppfunnen än och då hade vi fått traska vidare med häst och vagn och arbetslösheten hade varit större än någonsin då företag inte hade kunnat exportera sina varor och då hade kvinnor fått ägna sin tid till att odla potatis och så grödor dagarna i ända.


Detta verkar vara en utopi för dig som känns allt annat än ok, du tycker kanske även att slaveri borde införas så att smutsiga män som kör bil hellre borde gå fastkedjade och utföra slavarbete för en spottstyver av vad dem tjänar i dagens samhälle.


Att män dessutom tjänar mer pengar än kvinnor har också sin logiska förklaring i att vi inte bryter ihop lika lätt utan gör ett mer effektivt arbete, samt att det är vi som får spendera våra surt förvärvade pengar på väskor ifrån gucci, solglasögon ifrån dior, silikoninlägg och fettsugningar då ni är oförmögna att ta hand om era kroppar och behöver all hjälp ni kan få i hopp om att behaga oss med utsidan då erat intellekt, som du tydligt bevisat, är kraftigt nedsatt.


När du sedan attackerar oss med ytterliggare befängd propaganda att vi får statliga pengar för att skräpa ner så undrar man ju vilka mer grupper i samhället du är villig att attackera.


Ska överviktiga människor som inte kan jobba p.g.a av sin stora kroppshydda inte få några bidrag eftersom dessa går åt till mat och som alla vet innebär mat nedskräpning.


Ska handikappade människor som kan köra bil trots att dem ej har fungerade ben, behöva åka rullstol för att hämta sina älskade barn på dagis enbart för att det är smutsiga män som har utvecklat tekniken och drivit forskning framåt så att olycksdrabbade medmänniskor ska få en bättre vardag?


Hur mycket läsare tror du att DU Monica Gunne hade haft om det inte hade varit för att rika smutsiga män satsar pengar på teknik så att internet finns till?


Tänk vad mycket miljöförstöring din kolumn hade inneburit om den enbart hade funnits i tidningar.


Feminism trodde jag jobbade för jämställdhet, inte som en ursäkt för att kasta skit på det motsatta könet.


/A



image22


Svar från Aftonbladet:


Hej Mr A,

Tack för ditt mail.
Min krönika handlade om att RIKA män konsumerar mer energi jämfört
med kvinnor i fattiga länder.
Enligt den där rapporten så kan man se det hela som en triangel.
Där rika män är i toppen och slukar mest energi och avger stora
skitiga fotavtryck. Och i botten finns då de fattiga kvinnorna i
utvecklingsländer, som har små rena avtryck. Om de sätter några
avtryck alls. De inte ens cyklar. De går, sitter ofta inomhus,
använder inte el eller gas.
Så jag kunde lika gärna ha skrivit om fattig och rik, men nu skrev
jag istället om rika män och fattiga kvinnor.
Rika kvinnor i västerlandet, t ex konsumerar lika mycket energi som
rika män. Så där är det ingen skillnad - i stort.
Jag tror att jag skrev en dålig krönika, för det är många som har
uppfattat den som du.
Som ett generalangrepp på män - och det tror jag beror på min första
mening. Som var just det.
Men det var ett sätt att provocera - att spetsa till.
Hur som.
Man lär sig.
Tack i allfall för ditt mail.
Alla hälsningar
Monica Gunne


Kommentarer
Postat av: anders

jag måste bara kommentera denna artikel. ska man skratta eller gråta. jösses vad rolig den var!

2007-09-18 @ 14:03:36
Postat av: Mr O

Jag antar att du menar Monica Gunnes artikel. Om inte så ska du läsa den för att få ett gott skratt. Jag måste poängtera att svaret från Monica är äkta. Läs gärna min kommentar till denna krönikan om du vill ha en annorlunda vinkling http://scoop.webblogg.se/1188478117_det_r_mn_som_frstr_vr.html#comment
Och som vanligt ber vi er alla att ta alla våra kommentarer till aftonbladet med en näve kokain.

2007-09-18 @ 14:48:24
URL: http://scoop.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0