Det var en gång... och nu är den asfalterad

Klicka här för att läsa hela reportaget i aftonbladet


Kommentar mailat till Aftonbladet av Mr. O


Hej Emma!

Tack för en välskriven och intressant artikel! Jag blir glad när ni tar upp viktiga ämnen som denna badstigen som blev asfalterad. Glad, för att jag själv för ett tag sen var och blev väldigt retad av mina vänner för att vara en så kallad badkruka.

Sen en tid tillbaka har jag lärt mig att tycka om mig själv och framfört allt att bada. Min uppskattning till mitt yttre och intresse för doppet väcktes på grund av just av badstigen där jag bor.

Jag var på väg till badplatsen en dag i tidig juni månad för att hålla mina vänner i sällskap då jag på grund av balansproblem som är ett resultat av min övervikt överraskande vurpade i en av groparna i den oasfalterade stigen. Snabbt restade jag på mig i hopp om av att ingen hade sett mig kana omkull för att sen i nästa ögonblick återigen stå på huvudet i nästa grop.

Förrvirrad, täckt i gyttja och svårt chockad hade jag av rena farten hamnat i vattnet. Halvnaken och med en lätt hjärnskakning försökte jag agera så naturligt som möjligt och bada (flöt) tills jag träffade bryggan.

Nu idag är jag glad i min övergödda kropp och i att ta nattliga dopp i Vallby mosse. Jag är däremot fortfarande livrädd för stigen där jag i flera omgångar vid senare badutflyckter halvt som halvt slagit ihjäl mig i de fördömda groparna. Jag hoppas nu att Staffanstorp kommun ser problemen i badstigarna som ni har beskrivit i eran viktiga artikel och asfaltera hela landskapet kring badplatsen.

Tack för den goda nyheten!

Mvh: O



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0