Fjorton får får polisbeskydd

Klicka här för att läsa hela reprotaget i aftonbladet

 

Kommentar mailat till Aftonbladet av Mr. O

 

Hej Yenz.

 

Min största dröm är att bli polis och efter att ha läst din artikel om "14 får får polisbeskydd" gör detta mig ännu mer inspirerad.

 

Jag skulle gärna vilja ha fler detaljer i artikeln som beskriver hur man ska bekämpa huliganerna. Sen förstår jag att polisen inte kan lämna ut känslig information hur som helst, men du kanske kan lämna ut ett inofficiellt strategiupplägg från polisen till mig i ett mejl?

 

Annars har jag egna teorier på hur man ska få våldsverkarna bakom gallren.

 

Ett oerhört smart drag skulle kunna vara klä ut 14 poliser till får med fickor vid sidorna med plats för större pinnar än vad banditerna anfaller med. Annars skulle man kunna göra fåren radiostyrda (jag har sett att detta är möjligt på discovery channel) och lämna över spakarna till den lokala karateklubben.

 

Skulle inte detta hjälpa så skulle man kunna ta till det tyngre artilleriet och kleta in fåren i nitroglycerin men då är risken för negativ publicering för polisen överhängande och det vill vi ju verkligen inte ha publicerat i eran mediaportal.

 

Jag kan förstå att förslagen är något annorlunda men jag är övertygad om att de är effektiva. De här strategierna får du gärna framföra till berörd befälhavare i ärendet.

 

Tack Yenz för att du för fram rättsväsendet i ljuset och upplyser allmänheten om deras viktiga uppdrag i samhället. Det är verkligen skönt att veta att skattepengarna går till viktiga utredningar som denna.


Mvh: O


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0