Ica räknade fel på priset

Reportage



Kommentar mailat till Aftonbladet av Mr. A

 

God dag unge man!

Mitt namn är Anders och jag lever som en lycklig pensionär i Västerås.

Jag läste idag en artikel på dem lokala sidorna om Ica maxis felaktiga priser.
Detta oroade mig högst nämnvärt.
Då man som pensionär idag inte lever allt för gott är varje liten krona värdefull.

Det slog mig att om Ica Maxi inte kan skriva rätt priser i sina annonser, hur vet man då att de har rätt priser på sina varor?
Sist jag handlade så tyckte jag nog allt att det var lite dyrare än vad det brukar vara, detta trots att jag använde rikligt med kuponger.

Så nu ber jag dig unga friska man om du skulle kunna assistera mig i att kolla upp med Ica Maxi och se ifall jag har fått betala rätt pris eller om dem har lurat mig.
 
Här är allt jag köpte:

  • 200g Kalvsylta
  • 1 kg Potäter
  • 4 burkar Hundmat
  • 3 gula bananer
  • 8kg Kaffe
  • 3 lådor finska pinnar
  • 1 låda Semper Välling
  • 5 burkar barnpuré kalops
  • 1 paket blöjor
  • 3 liter mjölk
  • 1 påse Oboy
  • 2 limpor vörtbröd
  • 3 burkar inlagd sill
  • 1 pkt falu rågrut
  • 1 pkt smör
  • 1 burk katrinplommon (för min mage)
  • 1 storpack näsdukar
  • 2kg blandfärs
  • 3 lökar
  • 1 påse werthers original
  • 1 stock grov snus

Det var nog det hela, det går bra att svara till min mail med det exakta priset för detta så ska jag stämma av med mitt kvitto.

Med Vänlig Hälsning /A


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0