Istället för medicin - godis

Reportage


Kommentar mailat till Aftonbladet av Mr. O


Daniel Boman,

 

Det har nu gått drygt en månad sen du skrev artikeln om Norrlandsläkaren som ordinerade ut choklad istället för hostmedicin. Jag har efter en Thailands semester dragit på mig någon sorts virus som gör att jag bland annat hostar konstant.


Efter att ha läst ditt medicinfaktablad så har jag ordinerat mig själv ca 1 kg choklad om dagen (ungefär 3.5 stora chokladkakor). Det har nu gått 2 veckor och jag känner fortfarande ingen förändring med hostan. Jag har nu svårt att somna på nätterna, ökat i vikt, får kallsvettningar när jag öppnar kylskåpet där chokladen ligger förpackat i papplådor och har nu på senare dagar känt av magproblem.


Jag litar på dig och att ni på aftonbladet publicerar korrekta och pålitliga nyheter. Med detta sagt tänker jag öka dosen till det dubbla om dagen, för till läkare törs jag inte gå. Har tappat förtroendet till de helt efter min blodtransfusion där jag nästan hamna på dödsbädden.


Tack för de goda nyheterna!

 

Med vänliga hälsningar: O

 


Svar från Aftonbladet:


Hej, jag tror läkaren rekommenderade en halv chokladkaka om dagen.
Mörk choklad ska det vara också, riktigt mycket kakao. Går även bra
som dryck. två kilo är nog alldeles för mycket. Jag rekommenderade
min flickvän samma sak, hon trodde inte på det. Verkar som att alla
får göra en individuell bedömning av nyttan med choklad!

Mvh, Daniel Boman.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0