Skulle till Belgien, hamnade i Dalarna

Reportage


Kommentar mailat till Aftonbladet av Mr. O

Kära Maria Hagström,

Jag läste din artikel på aftonbladet.se gällande duvan som skulle till belgien men som hamnade i dalarna.

Jag kände mig så oerhört träffad av artikeln då samma sak har inträffat mig. Jag skulle då bege mig från Staffanstorp till Kina, men olyckligt nog vaknade jag upp i en minibuss parkerad bakom en bastu belägen i Borlänge.

Jag låg hjälplös i minibussen utan att veta hur jag hade hamnat där. Ett svagt minne gjorde sig dock påmind om lättöl jag njutit av strax före avresan på centralstationen. Jag var lycklig i det yttersta då jag är väldigt förtjust i att åka tåg.

I vilket fall så låg jag där uttorkad och utblottad. Efter ett par timmar lyckades jag lirka upp dörren för att mötas av mer solsken och mer ångest över min situation. Utmattad måste jag ha slummrat till, för i nästa ögonblick blev jag väckt av två yngligar som petade mig med en tallgren. Det var min räddning.

Jag måste säga att jag e glad över din artikel men däremot kan jag inte hålla med djurskötaren Jennie Östlund. Jag citerar "På grund av det dåliga vädret villar de bort sig, säger djurskötaren Jennie Östlund."

Jag tycker det har varit en varm sommar. Iallafall i minibussen och i Borlänge.

Med vänliga hälsningar: O






Svar från Aftonbladet:

Hej O.
Ja där ser man! Det är alltså inte bara duvor som villar bort sig.
Men du kanske gjorde det av en annan anledning...
Ha en bra dag!

Mvh Maria Hagström



Kommentarer
Postat av: Kristoffer

Har läst och småfnissat åt dina brev, men när jag kom till "Jag kände mig så oerhört träffad av artikeln då samma sak har inträffat mig." skrattade jag så högt att jag skrämde katten, klockrent! :D

2007-08-25 @ 23:54:08
Postat av: Mr.O

Gott att höra. Jag och min vapendragare Mr A gör vårt yttersta för att underhålla er och maila reportrarna till de här oerhört intressanta nyheterna. Håll till godo!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0