"De har ärrat honom"

Klicka här för att läsa hela reportaget från aftonbladet.

Kommentar mailat till aftonbladet av Mr.O


Jag har varit med om samma sak och tycker jättesynd om killen som du har skrivit om i din artikel. Han har all rätt att ångra sin tatuering. Han är ju bara 17 inte ens 18!

Min mardröm började när jag var 14 år för ca 18 år sen då jag besökte en tatuerare också i Göteborg. Jag hade bestämt mig för att gadda in en Syndap (moped) på ryggen. Det skulle vara häftigt tyckte jag som 14 åring. Jag var bestämd och hade sparat på allt fjun på mitt oskyldiga pojkansikte under två års tid för att se äldre ut när jag väl besökte tatueraren.

Jag mins att jag tvekade en kort stund framför den stora spröjsade glasdörren som stod på glänt in till studion innan jag hörde Glenn (tatueraren) säga: Kom in gosse! Kom in så ska vi se vad jag trolla fram för dig hahahaha! Nervöst steg jag in i det svagt belysta rummet och kunde höra dörrbjällran ljuda bakom mig. Det var det sista jag minns tydligt innan jag tatuera mig.

Åtta timmar senare klappade han mig stenhårt på ryggen med en whiskyblöt handflata och sa: Nu pojk. Nu kan du kalla dig för man hahahahaha! Jag betalade av Glenn snabbt med mina pengar som jag hade tjänat ihop genom att sälja jultidningar. Rädd för att få ett dask till tackade jag för mig och sprang hem.

Med gråten rinnandes ner för mina glest skäggiga kinder låste jag in mig i mitt rum och vägrade öppna dörren för mamma. Det var oundvikligt att hålla henne utanför mitt rum. Med ett frustande tag slet hon upp dörren för att hitta mig liggandes på mage med en rödhandflata över min tatuering. Hon skrek : Vad har du gjort!?!?! Vad är det för mandelmassa du har på ryggen!?!?!?

Resten är historia. Detta har påverkat min självkänsla och mitt liv oerhört mycket. Jag fick ofta höra glåpord som mandelmannen, gröten m.m. Jag har till och med blivit nekad sexuellt umgänge på grund av min rygg. Jag är fortfarande singel och jag skyller allt detta på Glenn. Jag hoppas att det går bättre för ynglingen i din artikel än vad det har gjort för mig.


Kommentarer
Postat av: Upprörd medborgare

Visst att tatueraren kanske inte var så bra som gjorde din tattuering om han förstörde din rygg. MEN du gick ändå dit frivilligt, du sparade på ditt skägg i 2 år, och skrammlade ihop pengarna som behövdes. Det är inte ett dugg synd om varken dig eller den här idioten på aftonbladet.

2007-11-08 @ 22:51:22
Postat av: Mr.A

Du verkar inte riktigt ha förstått innebörden med den här sidan.
Sidan är en humor sida som driver med onödiga och löjliga artiklar från kvällspressen.
Vi hittar på en historia som vi sedan mejlar till reportern för att driva med dem.

Men vi instämmer dock, det är inte synd om vår uppdiktade person i vår berättelse och det är heller inte synd om personen i artikeln.

Däremot är det nog lite synd om dig som inte kan se ironin i vår story och tog den på allvar.

2007-11-09 @ 07:44:01
URL: http://scoop.webblogg.se
Postat av: Patrik

Zyndap vet jag vad det är men vad är en syndap?
Är det nån sorts plagiatmoped?

2007-11-22 @ 12:27:12
Postat av: Patrik (igen)

Jag menade natürlichtvis Zündapp!

2007-11-22 @ 12:28:47
Postat av: Mr O

En syndap är en lite mindre variant av en Zundapp. Ungefär lika stort som ett väldigt litet ansikte.

2007-11-22 @ 16:18:38
URL: http://scoop.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0