"Jag betalar för mig själv"

Klicka här för att läsa hela reportaget från expressen.

Kommentar mailat till expressen av Mr.A

Hej Anna!


Läste din blixtrande artikel om att livet inte alltid är en lek för fotbollsfruar.

Ett mycket intressant reportage som fick mig att tänka lite.


Jag reflekterade över detta och kan bara hålla med plus att jag skulle vilja se ett reportage om hur det är att vara fotbollsspelare och ha en så kallad fotbollsfru.

Jag kan bara tala av egna erfarenheter att det inte heller är någon dans på rosor.

Som aktiv fotbollsspelare har jag det mycket svårt att få vardagen att gå ihop både tidsmässigt och ekonomiskt då min flickvän har tagit det här med fotbollsfru på lite för stort allvar.


Jag var skeptiskt i början till att inleda ett förhållande då det är ett välkänt fakta att kvinnor kostar.

Före vi ens har ätit frukost så är det smink för tusentals kronor som gäller för att hon ska få sin kvinnliga fägring, detta kan jag dock gå med på då hon ser ut som ett monster när klockradion ringer och lager av kemikalier inte maskerat hennes riktiga jag.


Då kvinnor även har en sämre ämnesomsättning så förstår ju även du att macka och oboy inte duger till frukost.

Nej det ska vara frukter från länder jag inte hört talas om, ekologisk hälsofil, frappucino, ägg och sånt där stenhårt surt jävla bröd som ingen människa egentligen tycker är gott.

Självklart vill jag inte att hon ska bli fet, men bara för att hon äter är nyttigt å hälsosamt så hjälper ju inte det när hon äter för ett helt landslag.


En dag när jag var på lite sämre morgonhumör nämnde jag att sälarna i Norge är avundsjuka på allt hennes underhudsfett, detta ångrar jag än idag.

Nu går större delen av min lön till hennes oerhört dyra medlemskap på stans finaste gym med världens dyraste personliga tränare.

Nackdelen är att gymmet inte ligger på gångavstånd och jag vet inte vilken gång i räkningen som hennes Peugeot 206 cabriolet varit på lagning. Tydligen har kvinnor helt andra trafikregler.


Jag funderar nu på att lämna henne och sluta med fotbollen för att börja med fäktning istället då jag har hört att deras fruar är betydligt billigare och manligare.

MVH
Mr.A



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0