Katten, vilken hundmorsa

Klicka här för att läsa hela reportaget från aftonbladet.

Kommentar mailat till aftonbladet av Mr.A

Tja Magnus!


Läste din lärorika artikel om hunden som tog hand om en katt.


Jag har ett liknande fall fast det är mer ett problem.

Har sen 3 år tillbaka levt med min Schäfer Rex, världens goaste hund.

Har även på senare år funderat på att skaffa mig en hund till men Rex går inte ihop med andra hundar, har testat flera olika raser och kön men inget har funkat.


Började därför fundera på att skaffa mig en katt eller något annat sällskapsdjur, men jag får inte samspelet att funkar.

Otaliga gånger som jag har kommit hem efter jobbet så har jag hittat enbart köttslamsor av det som på morgonen var en fullvuxen katt.

Även små söta kattungar sliter han i stycken på nolltid.

Mina grannar vittnar om ett fasligt liv under dagarna i form av rejäla kattskrik å skall från hunden som sedan övergår i vad dem beskriver som ett par sista pip och sen blir allting tyst.


Efter ett 20-tal döda katter började jag testa med lite andra djur.

Men varken ekorrar, kaniner, fåglar eller minigrisar får stanna med livet i behåll.


Jag undrar nu om du fick fram några konkreta tips under din research för artikeln så fler liv inte behöver gå en ond bråd död till mötes.

Jag vill verkligen och hoppas att jag kan skaffa ett husdjur till som ska funka ihop med min älskade schäfer.


Med Vänlig Hälsning

Mr. A - En sann djurvän


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0