Nazi-fest i Vittinge

Klicka här för att läsa hela reportaget från Expressen.

Kommentar mailat till expressen av Mr.O


Bästa Sofie Åhrman,

Jag har läst din artikel gällande Nazi-festen i Vittinge där deltagarna hade ropat ut slagordet "Sieg Heil".

Jag är väldigt bekymrad över ert antagande på Expressen och det antagandet polisen gjorde vid festen om just det här så kallade slagordet. Alla som nånsin har deltagit i en vit-makt fest vet ju att deras favorit melodi är Sing Halelujah komponerat av våran folkkära Dr. Alban. Det som händer när dessa trevliga gossar och flickor ska stämma upp i kör är att de blir väldigt uppspelta vid refrängen och sjunger den väldigt fort. Där av missuppfattningen. De flesta är väldigt skickliga sångare som säkert hade platsat i årets upplaga av idol om de hade ställt upp.

Jag har själv besökt en del Nazi-fester för att hitta nya vänner och jag kan inget annat än att hålla med Gunnel Cederwall, 67 i din artikel. Jag citerar:

" De störde ingen, betalade hyran och skötte städningen exemplariskt" Plockade till exempel undan porslinet så att det inte skulle skadas."

Men sen att de har jagat mig när de har fått i sig ett par öl har inte gjort mig något ont. Jag tycker om jage-leken. Som en fattig invandrare var detta bland de enda lekarna jag hade råd med i min uppväxt. Jag tror inte de vill mig illa, bara kramas som bara snälla och trevliga pojkar/flickor vill göra när de får tag i en.

Du kanske höjer på ögonbrynen när jag som invandrare säger att jag besöker de här festerna. Jag har inte så många vänner och där jag bor är de här trevliga pojkarna/flickorna överrepresenterade. Dessutom är jag en väldigt duktig brottare, vilket jag har bevisat när jage-leken har nåt sin ände.

Jag tycker att ni är skyldiga till en rättelse och en ursäkt till födelsedagsfestarna i Vittinge. Den stora massan kan ju få fel uppfattning då ni är en av Sveriges största Nyhetsportal. Jag tycker att ni ska ställa artikeln till rätta så fort som möjligt.

Mvh: O




Svar från Expressen:

Bästa O,

http://scoop.webblogg.se/

;-)

Mvh Sofie Åhrman


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0