Anmälde inbrott - fick krim-uppdrag

Klicka här för att läsa Aftonbladets reportage

Kommentar mailat till Aftonbladet av Mr. A


Hej Daniel!


Jag ringde en god vän till mig som är författare för att hjälpa till att skriva till dig men han sa att jag skulle skriva själv.


Orsaken till att jag skriver till dig är att jag kände igen mig i en rad händelser när jag läste din artikel om att man måste göra allting själv nuförtiden.


Allting började i måndags när jag kom hem från jobbet som kontrollant av kaffebönor på Gevalia.

Hungrig som jag var letade jag igenom frysen efter föda.

Till min förvåning hittade jag ett paket Mamma Scans Köttbullar.

Jag ringde Mamma Scan och bad dem tillaga min maträtt var på jag får svaret att jag skulle laga det själv.

Efter att det hade fattat eld i stekpannan ringde jag brandkåren som hör och häpna ber mig att släcka elden själv!


Efter stort kalabalik stod jag nu med brännsår på fingrarna (en lätt rosaröd nyans) och samlade kraft för att ringa efter ambulans.

Tror du jag fick någon hjälp?


Nej istället säger den utbildade (?) personalen till mig att jag ska ta hand om mina smärtor och plågor själv. Vad har vi då sjukhus för undrar jag?


Med stor möda stapplar jag mig till badrummet och kastar mig i ett, vad jag trodde var, iskallt bad.

Men tji fick jag när jag märker att det inte alls fanns något vatten i badkaret.

Jag ringer hyresvärden och ber honom om hjälp för att få på vattnet men även han tyckte att jag allt fick ta och göra detta själv.


Med ett skållat yttre och ett sårat inre satte jag mig ner för att se på tv, jag ringer svt och ber dem byta kanal då jag inte är någon stor favorit av bolibompa, svt som betalas av mina skattepengar tycker tydligen inte att service är något dem ska bidra med.


Nu ligger jag här i sängen och känner mig ensam, därför ber jag dig nu Daniel att hitta någon till mig som jag kan sova jämte, du som reporter har säkerligen massvis med kontakter.


Med sorgliga hälsningar. Mr. A



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0