Bonde Marcus lottar ut sig själv

Klicka här för att läsa hela reportaget från aftonbladet.

Kommentar mailat till aftonbladet av Mr.O


Hej Mira!

Jag vänder mig till dig på grund av artikeln som handlar om bonden Marcus som "lottar ut sig själv".

Mina försök att finna en partner i den gråa vardagen har verkligen varit en lång väg med många vändningar. Jag har testat allt ifrån att ta kontakt med folk i kön i mataffären till att springa ikapp ensamma kvinnor i olika promenadstråkar för att få kontakt med dem. Jag tycker nämligen om långa promenader men försöken i skogstigen har varit till förgäves.

När jag fick syn på artikeln fick jag en idé. Jag ska bli lika attraktiv på marknaden som våran kvinnotjusare "bonde Markus" och bryta min anställning på Ica Maxi som kassörska till att byta upp mig till att bli bonde.

Jag har tidigare lottat ut mig vid ett tillfälle men då blivit tilldelad till en lika ensam man som jag. Men nu när jag får på mig flanellskjortan och gödsel upp till vaderna är jag övertygad om att bli en kvinnomagnet. Jag har dessutom ett ganska "dumt" flin som skulle göra sig rätt till bondeutstyrseln. Det är ju också bevisat att bönder har ett stort attraktionsvärde som Tv4 har gjort klart för oss i sin dokusåpa och där du nu på aftonbladet har skrivit om kvinnokarlen Marcus.

Det står inte riktigt var och när den här bjudningen håller hus i din artikel. Du får gärna tipsa mig om detta så kanske vi kan träffas där när du gör uppföljningen av Marcus utlottning ;-).
Annars får du gärna besöka mig innan min förvandling när jag sitter bakom kassan så lovar jag att hälsa på dig med.

Med ett leende: O




Svar från Aftonbladet:


Hej!
Utlottningen sker på skördefesten på Öland.
läs mer på LRF:s hemsida, www.lrf.se
Lycka til!


Svar till aftonbladet från Mr.O

Ska du vara där och göra en uppföljning? Ååååh då kanske vi syns där.


Svar från Aftonbladet:

Nej tyvärr.
Men som sagt, lycka till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0