Tyvärr, ni är gifta på låtsas

Klicka här för att läsa reportaget i Aftonbladet

Kommentar mailat till Aftonbladet av Mr. A

Hej Johanna!

Jag skummade igenom din artikel om den falska vigselförrättaren och detta väckte en idé hos mig på ett problem som jag länge har gått och grubblat över.

Det är nämligen som såhär att jag och min sambo har varit tillsammans i snart 12 år och ända sen 2003 har det knappt gått en dag utan att det har varit tjat från hennes sida om att vi ska gifta oss.

Jag älskar henne verkligen och vill forsätta att leva med henne livet ut men det är så att jag har en liten hemlighet för henne.

Utan hennes vetskap började jag gå kvällskurser och studerade religion, jag fastnade speciellt för en viss vägledning i livet och har nu konverterat till muslim.
Min fru vet inget om mina hemliga besök i moskéer och bönemattan har jag väl undangömd.
Det svåraste att dölja är naturligtvis fastan, men då brukar jag ljuga för henne och säga att jag åker iväg på tjänsteresa, när jag i själva verket bor på stans stadshotell fastetiden ut.

Saken är den att hon drömmer om att gifta sig i Svenska kyrkan där jag nu inte längre är välkommen.
Därför sken jag upp som en sol när jag såg att man kan "fejka" ett bröllop och bara gifta sig på låtsas.
Detta ser jag som den perfekta lösningen på mitt problem och min fru skulle känna sig lycklig i tron om att vi är gifta.

Så därför undrar jag nu hur jag kommer i kontakt med falska vigselförrättare så jag kan genomföra detta?

Vore evigt tacksam för all hjälp jag kan få.

Med Vänlig Hälsning

/A



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0