Så blir du gravid i vår

Klicka här för att läsa hela reportaget från aftonbladet.

Kommentar mailat till aftonbladet av Mr.O


Hej Åsa Eriksson!

Tack för denna gripande artikel "Så blir du gravid i vår" som upplyser unga kvinnors situation i det moderna samhället med alla dess valmöjligheter som försvårar ställningstagandet om en eventuell period som havende eller helt enkelt inte kunna bli dräktig.

Det jag ställer mig lite frågande till i denna avisen är om det egentligen är så nyttigt för våra blivande mödrar att ta del av dessa skrifter som eventuellt stressar upp de när de kommer att tänka på familjeliv med mera. Men jag måste poängtera att den här sortens artiklar verkligen är matnyttig information för oss män som i och med denna artikel och med flera andra artiklar får det bevisat att kvinnan är ett irrationellt och förrvirrat släkte.

Ni kanske skulle kunna censurera "Kvinna" och " "Familj" sektionen så att bara vi män får tillgång till den och inte dela med den till kvinnan så hon slipper läsa, för att sedan oroa sig och bli mer förvirrad

Självklart vill jag er kvinnor bara gott och hålla er undan ifrån potetionella ångestutlösande artiklar. Jag tror många håller med om detta, gör du?

Med vänliga hälsningar : Kenny

               
                           image62

Svar från Aftonbladet:

Hej, och tack för ditt mail.

Artikeln är skriven i lugnande syfte. För kvinnor. Och för män.
Allt fler idag planerar sitt liv in i minsta detalj med pensionssparande från 25-årsåldern och klara visioner om hur livet ska se ut under de närmaste 10-20 åren. Många har en tro att även barnbiten kan planeras på samma sätt.

När ekonomin är stabiliserad, boendet fixat och redet bäddat är det dags. Lyckas det inte lika snabbt som förväntat kommer ofta oron krypande. Nästan alltid - helt i onödan.

Att bli gravid kan ta tid helt enkelt. Det är det det handlar om. Jag har fått många positiva reaktioner från kvinnor som uppfattat syftet med artikeln och som inte drabbats av någon skrämselhicka.

MvH Åsa Eriksson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0