Blå gardin fick grannarna att se rött

Klicka här för att läsa hela reportaget från Skånskan.se.

Kommentar mailat till aftonbladet av Mr.O


Hej Mona,

Jag har läst din artikel om bostadsrättsföreningen i Malmö som består av 312 lägenheter med 311 av dem med benvita gardiner. Där han i den 312:e lägenheten med blå gardiner efter påtryckningar har blivit tvungen att byta färg på sina gardiner till vitt som alla andra i hyresgästföreningen.

Jag vill tacka dig för artikeln och uppföljningen av hela denna historien som till min förvåning hade ett sagoslut där den onda med blå gardiner blev tvungen att höja sin vita fana och på ett symboliskt sätt i mina ögon föreviga detta genom att installera denna i fönstret.

Jag skulle nu vilja tillhandahålla dig ett nytt scoop av värre kaliber inom samma nyhetskategori då jag tycker att du har skildrat detta på ett ypperligt sätt.

Jag har länge irriterat mig på min granne som bor ovanför mig och kan tänka mig att fler delar mina känslor när det kommer till vår enbenta intillboende. Han har beständigt envisats med att gå omkring i sin lägenhet och klampa runt på sin stump som ljuder högt som en tappad potatissäck. Jag förstår mig inte på denna yngling som vägrar att krypa runt som han blivit tillsagd av oss andra i hyresgästförening så att vi kan få en dräglig vardag utan smäller eller dova dunk i våra varma och kärleksfulla hem.

Efter att ha läst Er artikel så känner jag att rättvisan och våra krav inte längre är så långt borta som jag tidigare hade trott. Så därför har jag de senaste timmarna har jag lämnat in ett brev till samtliga grannar utom den onda som bor ovanför mig.

I brevet har jag beskrivit problemet om vår funktionshindrade granne och att jag personligen vill se en ändring på hela problematiken genom en namninsamling som i slutändan resulterar att vi likt hyresgästföreningen i Malmö med vita gardiner tvingar krymplingen till en operation så att han blir tvungen att krypa eller tvinga honom att bära en protes.

Risken med det sistnämnda förslaget är att dock att han blir irriterande som alla andra grannar och springer runt på båda benen och smäller i parketten. Detta är ett problem som jag senare tänker bestrida med all min uppmärksamhet.

Hör vänligen av dig Mona så att vi tillsammans kan belysa denna viktiga fråga för allmänheten. Jag har även ansträngt mig med rubriken till nyheten som jag skulle vilja kalla
"Den taktlösa grannen som får de andra i föreningen stampa i takt"

Med vänliga hälsningar: Kenny


                         image65

Kommentarer
Postat av: Annie

Måste grannen vara efterbliven/funktionshindrad för att man ska kunna tvinga dem till operation? Kan man inte bara ta ett förnuftigt beslut om att kapa av benen på dem som klampar? Klampare har förbrukat sin rätt till ben enligt mig.

2008-03-19 @ 20:29:26
URL: http://www.veryfishy.blogg.se
Postat av: MR.O

Bra poäng där Annie. Jag är nog beredd att hålla med dig, till och med dra det hela ett steg längre. Jag skulle exempelvis fungera som envåldshärskare med saxen som mitt viktigaste verktyg. I denna oas skulla alla andra invånare vid minsta tvekan från min sida som inte tyckas vara tillmötesgående byta skepnad ifrån medmäniskor till klippdockor.

2008-03-20 @ 10:52:53
URL: http://scoop.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0