Vulvan saknas

(Aftonbladet.se)


Mail till aftonbladet av Mr.O AkA Eva Lindén



Peter Ottsjö.

Jag har läst din artikel angående den digitala penisen i spelet GTA som nu har blivit godkänd.

Jag motsätter mig starkt emot att de visar den nakna manskroppen i det spelet. Detta ÄR och borde uppfattas som kvinnoförnedrande då den feministiska balansen rubbas om Rockstar Games inte har en oklädd kvinnlig medspelare. Jag har själv inte spelat GTA, så min fråga till dig som är en djupgrävande journalist är om det finns någon/några naken kvinnliga karaktärer i spelet?

Om det nu inte är så så tycker jag att du ska ifrågasätta varför inte den virtuella vaginan får blotta sig. Jag hoppas att ni på Aftonbladet i så fall belyser detta och för upp denna viktiga feministiska frågan i en ny artikel.

Var är vaginan?

Mvh: Eva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0